Nybörjarkurser

NYBÖRJARKURSER 2023

Intresset är stort för att lära sig segla. Det tycker vi är jättekul! På våra nybörjarkurser behöver man inga förkunskaper. Vi seglar i seglarskolans båt tillsammans med instruktör. Mer om innehållet i kursen kan du läsa nedan. Vi tar det säkra före det osäkra och lägger kurserna i juli, då det brukar vara bra väder för nybörjarkurser! Vi kör kurs i två intensiva dagar där vi varvar teori och praktik.

På nybörjarkurserna seglar vi en Junker 22 som heter Pedanta. Det är en stabil och lättseglad liten familjebåt. Alla deltagare plus seglarinstruktören får plats i samma båt. Vi är max 4 personer ombord per kurs, vilket brukar betyda att alla får segla ganska mycket.

Om vädret tillåter är vi ute och seglar hela kursdagarna, med avbrott för lunch.

Kursavgiften är 3800 kr per person. Då varvar vi teori och praktik under två hela dagar.  Flytväst finns att låna, men personlig utrustning måste du hålla med själv.

Så här anmäler du dig:

Maila namn, e-postadress, postadress och telefonnummer, och ange vilken kursvecka du vill gå (nr eller datum) till info@kseglarskola.se

Finns det platser kvar på önskat kurstillfälle får du en bekräftelse och faktura på kursavgiften via mail.

När avgiften är betald är du garanterad din plats, och anmälan är bindande.

Kursavgiften är 3800 kr per person

Välkomna!

Kerstin Grudén, seglarinstruktör

Navigare Necesse Est

Kerstin Grudén är seglarinstruktör sedan början av åttiotalet. Minst 300 elever har lärt sig segla av henne. Hon har varit verksam både i Gävle och i Stockholm. Hon har varit kommunalt och statligt anställd seglarinstruktör och varit aktiv i både Segelklubben Surfing och Gefle Segelsällskap i styrelse- och föreningsarbete. Kerstin har akademisk utbildning inom psykologi, pedagogik och ledarskap, och utbildade blivande seglarskoleinstruktörer för Svenska Seglarförbundets räkning i pedagogik och ledarskap under början av 2000-talet. Kerstin har  tävlat på klubbnivå i 40 år och varit med som funktionär på tävlingar. Sedan 2022 är hon även kappseglingsdomare.

Kerstins Seglarskola drivs helt privat. Huseliiharen i Gävle är hemmahamn och utgångspunkt för aktiviteterna. Vi hoppas att seglarskolan kommer att göra att fler vill vara med i föreningsverksamhet kring segling i Gävle!