Rädd ombord?

ÄR DU RÄDD I BÅTEN?

Alla gillar inte segling.

Många tycker att det är läbbigt när det lutar, slår, gungar och prasslar.

Men man kanske har en partner som inte kan leva utan segling. Eller bara bestämt sig för att utmana sin rädsla.

För er finns en särskild kurs som heter Rädd Ombord.

Kursen syftar till att öka din förmåga att hantera båten. Det minskar rädsla. Men den fokuserar även på de mentala bitarna: Hur du kan hantera rädslan så att du kan njuta av segling i framtiden. Inte bara uthärda tiden på segelbåten.

Du anmäler intresse för kursen via mail eller telefon. Vi går igenom dina behov via telefon eller personligt möte. Därefter får du ett förslag på kursupplägg som är skräddarsytt efter dina förutsättningar.

Välkommen att maila till info@kseglarskola.se eller ringa till Kerstin på 070-6981480!

Kerstin Grudén är både

seglarinstruktör och legitimerad psykolog

Därför kan jag erbjuda kunskaper om båtsäkerhet och trygghet till sjöss i kombination med moderna psykologiska metoder för att hantera rädsla.

Detta får du lära dig

Att hantera rädsla

Strategier för trygghet och säkerhet ombord

Öka din förmåga att klara av situationer till sjöss.

Ökad förmåga att hantera båt och utrustning för att skapa ökad känsla av trygghet.

En personlig handlingsplan för att nå dina mål med båtlivet.

Snart att köpa:

En grundbok med verktyg för att minska rädsla ombord kommer att finnas tillgänglig inom kort.

Du kan anmäla intresse för boken så får du ett mail när den finns att köpa!

Maila till info@kseglarskola.se